azarnush

عمل بینی

azarnush

عمل بینی

بحثهای مربوط به دستمزد مهندسی برای مهندسین جدید وارد اداره

بحثهای مربوط به دستمزد مهندسی برای مهندسین جدید وارد اداره 

مهندس “ کامیار میر رضوی ” بابیان این که روند بررسی و گردآوری همه پرونده های تخلف در حوزه مهندسی ساختمان را از ۱۰ سال گذشته استارت نموده است اظهار کرد : از ششصد و پنجاه پرونده گردآوری و بررسی شده , سیصد و پنجاه پرونده قضایی و سیصد پرونده به شورای انتظامی هر استان مربوط بوده است . 

میررضوی ادامه اعطا کرد : با تحقیق و تفحص پیرامون این پرونده ها , همه مواقعی که احتمال دارد یک مهندس بخاطر آن جنایتکار گردد را در یک کلاسه جدا گردآوری نموده و دستمزد مهندسی را از آن استخراج کردیم . آزمون نظام مهندسی

او با اعلام این که این کلاسه می‌تواند بصورت بدون‌پول در اختیار همه مهندسان صنعت ساختمانی قرار گیرد افزود : دریافتیم که علت کلیدی این تخلفات بعدم آگاهی مهندسین از مسئولیتها و اختیارات خودشان وابسته است . 

این معلم با علام این که ضابطه , اختیارات فراوانی را به مهندسین ناظر ساختمان داده است تصریح کرد : مسئولیتها هم‌زمان با اختیارات پرورش می نماید بدین ترتیب آگاهی از این نکته که بواسطه میزان اختیارات , توشه مسئولیتی بالایی هم بر دوش مهندسین قراردارد , می تواند از حجم پرونده های تخلف حوزه ساختمان کاهش دهد . 

او اظهار داشت : یک مهندس ناظر می بایست به همه این اختیارات واقف باشد و نیز چنین از علم حقوقی کافی برخوردار باشد تا بتواند در صدر و انتهای هر سطح از فعالیت , خویش گزارش بدون نقص و جامع و محکمه پسندی را تهیه و تنظیم و بمراجع مسئول ارائه کند . 

مهندس میررضوی ضابطه را دریایی تعریف نمود که یک مهندس ناظر نظیر ماهی قادر است در آن شنا نماید البته می بایست بتمامی زوایای این دریا و مخاطرات و تله های آن آشنا باشد . 


او درپی به یکسری غلط همگانی مهندسین در حوزه کار آنالیز و اجرا اشاره نمود و تیتر کرد : بعنوان مثال عدم رعایت موردها ایمنی در کارگاه ساختمانی فورا و با جزئیات دربرگیرنده گونه تخلف , محل ظریف تخلف و راههای در اختیار گرفتن آن می بایست به شهرداری گزارش گردد . 

ایشان ادامه بخشید : مهندس ناظر می تواند عملیات ساخت و ساز را بدلیل عدم رعایت موردها ایمنی تعطیل کند و تا زمان رفع عیوب , اذن آغاز دوباره فعالیت صادر نکند . 

او صادر شدن امر جلوگیری را صرفا بموارد عدم رعایت ایمنی مخصوص دانست و اذعان کرد : یک مهندس ناظر بدلیل عدم رعایت مورد ها فنی نمیتواند امر جلوگیری بدهد اما مکلف است موردها تخلف این حوزه را با تمام جزئیات گزارش نماید . 

میر رضوی با اعلام این‌که طبق ضابطه , مهندس ناظر , بایستی ساختمان محل پروژه را زیر حیث داشته باشد , این جمله را اینگونه گفت : زیر حیث داشتن یعنی ارائه گزارشهای قدم به قدم بشهرداری , فرمان فعالیت به صاحب و مالک بابت تخلفات , مکاتبه با اداره نظام مهندسی استان , مکاتبه با مسئولین ماده سی و پنج و مکاتبه با بازرسان سازمان عمل .

نمایشگاه بین المللی عمران وساختمان کیش

آزمون نظام مهندسی

نمایشگاه بین المللی عمران وساختمان کیش 

به گزارش خبر‌ها نظام مهندسی ( akhbarmohandesi . ir ) , قیم کارها نمایشگاهی اتاق تعاون کشور‌ایران ذکر کرد : سیزد‌همین نمایشگاه بین المللی عمران و ساختمان کیش با حضور صدوچهارده کمپانی داخلی و فرنگی از دوازدهم تا پانزدهم اردی فردوس ماه در کیش برگزار میگردد . نمایشگاه بین المللی عمران وساختمان کیش 





نمایشگاه بین المللی عمران وساختمان کیش 

سیدمحمد کریمی بابیان اینکه برپایی این نمایشگاه بین المللی در ناحیه خلیج عجم با نیز کاری حوزه‌ آزاد کیش و حضور قسم کاران عمرانی منجر رونق و سپرده گذاری در ناحیه می‌شود اظهار‌کرد : این نمایشگاه سبب رقابت با کشورهای حوزه خلیج عجم در جهت گردش گری هم خواهد شد . 

کریمی ادامه بخشید : هشتادوشش کمپانی داخلی , بیست و چهار کمپانی نماینده فرنگی و چهار کمپانی فرنگی بصورت بی واسطه در‌این نمایشگاه حضور دارا هستند . 

او در زمینه‌ی کشورهای کمپانی کننده در نمایشگاه تیتر کرد : ایتالیا , آلمان , چین , ترکیه , هلند , امارات , کره جنوبی , فنلاند , سوئیس , برزیل , امریکا , اسپانیا , انگلیس , ایالات متحده عربی و فرانسه از شرکتهایی می باشند که بدون واسطه یا این که بصورت نمایندگی حضور خواهند داشت . 

او افزود : درین نمایشگاه محصولها و موضوعاتی در مسئله های محصولهای مبنا ای ساختمانی و سیستمهای بنا ای , اسباب و اثاث و تاسیسات برقی , نازک کاری , معماری , چینش داخلی و فضای گشوده , اسباب و اثاث و تاسیسات مکانیکی ساختمان , الکترونیکی , امنیتی و هوشمند سازی ساختمان ارائه میگردد . 

ابزار و اتومبیل آلات ساختمانی , سرویس ها مهندسی و ماهر , بازارسرمایه , بالا بر , بالابرو سیستمهای متحرک , تشکلهای ماهر , فراگیری , شرکت کردن و تبلیغات و عمران و سرویس ها شهری از دیگر موضوعات و محصولهای قابل ارایه درین نمایشگاه است که کریمی به آن اشاره کرد . 

او راجع‌به برنامه های جنبی این نمایشگاه هم تاکید کرد : برگزاری گرد هم آیی اتاقهای تعاون و اتحادیه های سراسری , برگزاری سه کارگاه آموزشی با روی کرد مقاوم سازی و افزایش سکو , معرفی نمایشگرهای ۳ بعدی هولوگرام برای اولین دفعه درین نمایشگاه , میزگرد خبری اهداء لوح و تندیس به ساخت کنندگان و غرفه برتر از برنامه های جنبی این نمایشگاه است .

آگهی برگزاری جلسه مجمع عمومی عادی سالانه نظام مهندسی معدن

آزمون نظام مهندسی

به گزارش اخبار نظام مهندسی (akhbarmohandesi.ir) به نقل از سازمان نظام مهندسی معدن اردبیل  مجمع عمومی عادی سالانه سازمان نظام مهندسی معدن استان اردبیل در تاریخ ۱۳۹۶/۰۲/۲۳ از ساعت ۱۶ الی ۲۰ در ساختمان اتاق بازرگانی صنایع، معادن و کشاورزی  برگزار خواهد شد . اعضایی که دارای کارت عضویت معتبر هستند حق رای خواهند داشت. برای تسهیل، اعضایی که بدهی حق عضویت داشته یاشند می­توانند بدهی خود را در همان روز نقداً پرداخت کرده و برگ ورود به جلسه دریافت کنند .آگهی برگزاری جلسه مجمع عمومی عادی سالانه نظام مهندسی معدن



آگهی برگزاری جلسه مجمع عمومی عادی سالانه نظام مهندسی معدن


آگهی برگزاری جلسه مجمع عمومی عادی سالانه نظام مهندسی معدن

دستور کار مجمع به شرح زیر است .


شنیدن گزارش عملکرد سالانه – بررسی و تصویب ترازنامه مالی سال ۱۳۹۵- تصویب برنامه و بودجه سال ۱۳۹۶- انتخاب بازرس – تصویب پیشنهادهای هیئت مدیره برای تعیین حق عضویت، ورودیه و سایر دریافتی­ها و پرداخت های ارکان سازمان طبق دستورالعمل­های مصوب – تعیین روزنامه کثیرالانتشار- بررسی ضرورت تشکیل مجمع عمومی فوق العاده- بررسی سایر امور

حذف نظام مهندسی از چرخه ساخت و ساز سرزمین سزاوار نیست

آزمون نظام مهندسی


ه گزارش خبر‌ها نظام مهندسی ( https : //www . akhbarmohandesi . ir ) , عضو کمیسیون عمران مجلس با اشاره به‌این این‌که با حذف نظام مهندسی از چرخه ساخت و ساز سرزمین لایق نیست , اظهار کرد : اداره نظام مهندسی تا به اکنون نقش خودش را ایفا نموده است . با اجرای این آئین طومار تازه , رقابتی شدنها از بین می رود . حذف نظام مهندسی از چرخه ساخت و ساز میهن 



حذف نظام مهندسی از چرخه ساخت و ساز مرزو بوم 

حذف نظام مهندسی از چرخه ساخت و ساز مرز و بوم 


حذف نظام مهندسی از چرخه ساخت و ساز میهن 

مذاکره با زمینه آئین طومار در دست گرفتن ساختمان , با حضور مهندس مهدی روانشادنیا عضو هیئت مدیره اداره نظام مهندسی ساختمان و مهندس شهرام کوسه غراوی عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی بروی آنتن رفت . 

مهندس مهدی روانشادنیا در امر آئین طومار در اختیار گرفتن ساختمان ادامه اعطا کرد : وظیفه این دین طومار است که رابطه ها در بین عوامل و ارگان های مشغول در اجرای ساختمان را معلوم نماید . بنوعی ارتباط بین صاحب کار , طراح پروژه ساختمانی , اجراکننده و ناظر پروژه را معلوم می کند . 

روان خنده رو نیا راجع به تغییر تحول اعمال شده در دین طومار به تازگی کمیسیون زیربنایی دولت , اذعان کرد : تغییری که دین طومار تازه با آئین طومار جانور تصویب شده هیئت دولت داراست این است که بر تغییر و تحول این رابطه ها تمرکز داشته است . اعم از اینکه دلیلی تازه به پروژههای ساختمانی با تیتر بازرسی ساختمان طولانی تر میگردد . 

او تصریح کرد : در ضوابط فعلی ارزیابی و بازرسی هردو بخشی از وظیفه های مهندس ناظر ساختمان است , تفکیک بازرسی از آنالیز بصورت کلی یک مورد مثبتی است که در‌این آئین طومار در لحاظ گرفته شده‌است البته آن چیزی که برخی مورد انتقاد اعضای اداره نظام مهندسی قرار گرفته اینست که اکثری از مسئولیتها در حوزه نهادی که در مبحث دوم فعلی بعهده ارگان های نظام مهندسی جای‌دارد بعهده شهرداریها یا این که مرجع صادر شدن پروانه بصورت عام قرار گرفته است .

آلودگی هوا به‌دلیل وضعیت خاص جغرافیایی , اجتماعی , فرهنگی

در شهر تهران هم آلودگی هوا به‌دلیل وضعیت خاص جغرافیایی , اجتماعی , فرهنگی یکی‌از بارزترین خلل ها زیست‌محیطی است که به طور میانگین باعث به کاهش ۵ سال از قدمت شهروندان تهرانی شده‌است . آلودگی هوای شهر تهران در سال‌های پیشین بوسیله حالت جوی و باد رئیس شده‌است به‌گونه‌ای که در فصل تابستان به‌دلیل وزش باد , گرد و خاک از بخش ها حاشیه‌ای به شهرتهران انتقال مییابد . در انتهای فصل‌پاییز تا اوایل فصل زمستان هم به‌دلیل بومی بودن هوا , هوای شهر تهران از اشکال آلودگی مالامال است و مطالعات صورت گرفته نشان می دهد که روزمره به طور میانگین ۱۲۰۰ بدن آلاینده در هوای تهران پخش میگردد که‌این میزان آلاینده‌ها بیش از‌ 2/ 8 برابر استاندارد جهانی است . میزان آلودگی هوا رابطه معناداری با مرکز ها پرازدحام ترافیکی در شهر تهران داراست به‌گونه‌ای که در کنار بزرگراه‌ها , 800 هزار ذره در هر سانتیمتر مکعب از هوا وجود داشته و این میزان به تدریج در خیابان‌های حساس , خیابان‌های فرعی و کوچه‌ها کاهش پیدا کرده و نهایتا به 200 هزار ذره در هر سانتیمتر مکعب از هوا رسیده است , درحالی که میزان استاندارد این ذرات برای هوای تندرست , بین 10 تا 15 هزار ذره در هر سانتیمتر مکعب از هوا است . متاسفانه در حال‌حاضر آمار قانونی از میزان مرگ و میر در تهران جان دار نیست ولی براساس آمار غیر رسمی در مهر ماه سال 1395 بیش تر از 3هزارنفر از شهروندان تهرانی جان خویش را بر اثر آلودگی هوا از دست دادند و این تعداد در آبان ماه سال جاری به بیشتراز 3500 نفر ارتقا یافته است . سازمان‌های زیادی در موضوع بحران آلودگی هوای شهر تهران مسوول می‌باشند ولی اکثری از فعالیت‌های انجام شده دراین مورد به‌دلیل نبود یک برنامه‌ریزی مدون و ناهماهنگی بین این سازمان‌ها و هم نبود متولی حساس این فرمان نتیجه‌بخش نبوده‌اند , لذا ضروری است که هریک از سازمان‌های مربوطه با پذیرش مسوولیت خود و برنامه‌ریزی جهت در دست گرفتن این قتل کننده ناپنهان , قدمی اثرگذار بردارند .

آزمون نظام مهندسی