azarnush

عمل بینی

azarnush

عمل بینی

بحثهای مربوط به دستمزد مهندسی برای مهندسین جدید وارد اداره

بحثهای مربوط به دستمزد مهندسی برای مهندسین جدید وارد اداره 

مهندس “ کامیار میر رضوی ” بابیان این که روند بررسی و گردآوری همه پرونده های تخلف در حوزه مهندسی ساختمان را از ۱۰ سال گذشته استارت نموده است اظهار کرد : از ششصد و پنجاه پرونده گردآوری و بررسی شده , سیصد و پنجاه پرونده قضایی و سیصد پرونده به شورای انتظامی هر استان مربوط بوده است . 

میررضوی ادامه اعطا کرد : با تحقیق و تفحص پیرامون این پرونده ها , همه مواقعی که احتمال دارد یک مهندس بخاطر آن جنایتکار گردد را در یک کلاسه جدا گردآوری نموده و دستمزد مهندسی را از آن استخراج کردیم . آزمون نظام مهندسی

او با اعلام این که این کلاسه می‌تواند بصورت بدون‌پول در اختیار همه مهندسان صنعت ساختمانی قرار گیرد افزود : دریافتیم که علت کلیدی این تخلفات بعدم آگاهی مهندسین از مسئولیتها و اختیارات خودشان وابسته است . 

این معلم با علام این که ضابطه , اختیارات فراوانی را به مهندسین ناظر ساختمان داده است تصریح کرد : مسئولیتها هم‌زمان با اختیارات پرورش می نماید بدین ترتیب آگاهی از این نکته که بواسطه میزان اختیارات , توشه مسئولیتی بالایی هم بر دوش مهندسین قراردارد , می تواند از حجم پرونده های تخلف حوزه ساختمان کاهش دهد . 

او اظهار داشت : یک مهندس ناظر می بایست به همه این اختیارات واقف باشد و نیز چنین از علم حقوقی کافی برخوردار باشد تا بتواند در صدر و انتهای هر سطح از فعالیت , خویش گزارش بدون نقص و جامع و محکمه پسندی را تهیه و تنظیم و بمراجع مسئول ارائه کند . 

مهندس میررضوی ضابطه را دریایی تعریف نمود که یک مهندس ناظر نظیر ماهی قادر است در آن شنا نماید البته می بایست بتمامی زوایای این دریا و مخاطرات و تله های آن آشنا باشد . 


او درپی به یکسری غلط همگانی مهندسین در حوزه کار آنالیز و اجرا اشاره نمود و تیتر کرد : بعنوان مثال عدم رعایت موردها ایمنی در کارگاه ساختمانی فورا و با جزئیات دربرگیرنده گونه تخلف , محل ظریف تخلف و راههای در اختیار گرفتن آن می بایست به شهرداری گزارش گردد . 

ایشان ادامه بخشید : مهندس ناظر می تواند عملیات ساخت و ساز را بدلیل عدم رعایت موردها ایمنی تعطیل کند و تا زمان رفع عیوب , اذن آغاز دوباره فعالیت صادر نکند . 

او صادر شدن امر جلوگیری را صرفا بموارد عدم رعایت ایمنی مخصوص دانست و اذعان کرد : یک مهندس ناظر بدلیل عدم رعایت مورد ها فنی نمیتواند امر جلوگیری بدهد اما مکلف است موردها تخلف این حوزه را با تمام جزئیات گزارش نماید . 

میر رضوی با اعلام این‌که طبق ضابطه , مهندس ناظر , بایستی ساختمان محل پروژه را زیر حیث داشته باشد , این جمله را اینگونه گفت : زیر حیث داشتن یعنی ارائه گزارشهای قدم به قدم بشهرداری , فرمان فعالیت به صاحب و مالک بابت تخلفات , مکاتبه با اداره نظام مهندسی استان , مکاتبه با مسئولین ماده سی و پنج و مکاتبه با بازرسان سازمان عمل .

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.